Nieuwe informatie Fysiotherapie 2021

STAP OP TIJD OVER NAAR DE JUISTE ZORGVERZEKERING.

Elk jaar worden de zorgverzekeringen strenger en veeleisender met hun contracten;

  • 20 minuten per behandeling icl. administratietijd
  • Al 13 jaar het zelfde loon
  • Geen antwoordapparaat meer mogen hebben
  • Verplicht uitzetten klanttevredenheidsonderzoek
  • Niet direct vanuit de wachtkamer de behandelkamer in mogen komen
  • Behandelindex: Kans op een fikse boete als je volgens de zorgverzekeringen over een gemiddeld aantal behandelingen komt.
  • Dit jaar zelfs minder betaald per behandeling als vorig jaar.

Dit moet veranderen;

De enige mogelijkheid om uit deze wurggreep te ontsnappen is om geen overeenkomsten meer af te sluiten. Vanaf 2021 zal de praktijk (Fysio Toet/ Vrouwen Fysiotherapie ) alleen nog een contract hebben met DSW en  geen contract meer hebben met de overige verzekeringen.

( alleen in 2021 zullen de contracten met CZ, OHRA en ASR nog doorlopen)

Wat zal dit voor jou betekenen?

De rest van de verzekeringen vergoeden een restitutiebedrag dat vaak ligt tussen de 50%-80% van de behandelingen.

U kunt volgend jaar na de behandeling pinnen en krijgt 1x per maand een nota. Vervolgens dient u de nota bij uw verzekeraar in en krijgt u 50%-80% vergoed. Dit is afhankelijk van uw verzekeraar en polis. Voorwaarde is dan wel dat u een aanvullende verzekering voor fysiotherapie heeft. In het basispakket zit geen gewone fysiotherapie.De prijs voor fysiotherapie hoort volgens de beroepsvereniging tussen de 35 en 39 Euro te zitten. Een consult kost bij mij 35 Euro.  

 Contractvrij werken

Dat je contractvrij werkt betekend niet dat je zonder kwaliteit werkt.  Naast dat ik voldoe aan de kwaliteitseisen van het BIG- register, werk ik ook aan alle regels en nascholingsplicht van het Centraal kwaliteits Register voor Fysiotherapeuten. Door contractvrij te werken zijn er meer voordelen voor u;

  • Alle tijd van 30 minuten gaat naar de behandeling
  • Geen tijd van onnodig invullen van vragenlijsten en administratie dat van je behandeling af gaat
  • Alle energie gaat in het voor jou persoonlijk opgezette behandeling, en niet in het aantal opgelegde behandelingen die de zorgverzekeraar oplegt.

 

Vraag uw verzekeraar wat er vergoed wordt voor ongecontracteerde fysiotherapie! Kijk ook eens op www.defysiotherapeut.com Als fysiotherapeut staan wij nu achter 1 verzekeraar die ook achter de fysiotherapeut staat;

– DSW zorgverzekering

U kunt tot 31 december overstappen naar een andere zorgverzekering.

Gelukkig staan samen met mij, ook steeds meer andere fysiotherapeuten  achter contractvrij werken. Voor sommige patiënten zal dit een bewaar zijn, wat ik heel spijtig vindt, maar mocht je met mij hier over van gedachte willen wisselen, dan mag je me altijd bellen of aanspreken.

 

Groeten,

Hendrina

 

Indien u bij verhindering tenminste 24 uur van te voren afzegt, wordt de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht. Bij een niet nagekomen afspraak wordt 35 euro in rekening gebracht.

 

  • Eerste zitting / onderzoek €50,00 (45 minuten)
  • zitting fysiotherapie €35,00 ( 30 minuten)
  • Aan huis toeslag binnen de plaats Meppel: 15 euro
  • Aan huis toeslag buiten de plaats Meppel: op aanvraag
  • Verslaglegging aan derden: 15 euro
  • Niet nagekomen afspraak (*): 25 euro

 

Maak direct een afspraak
Opbouwen training en oefeningen na je bevalling 1.0Je bent net moeder, altijd lekker sportief geweest, en nu wil je na een aantal weken weer lekker starten.
Geen pijntjes, geen urine verlies, en je voelt je weer helemaal het vrouwtje.Dus ga je natuurlijk weer van start. In september staan alle acties van de sportscholen weer vol aan, dus kan je ook nog eens met een flinke korting ergens beginnen.
En natuurlijk vertel je er wel bij dat je 2 maanden geleden bevallen bent!Welk antwoord zal je vaak te horen krijgen:
‘kijk maar hoe het gaat, en begin maar rustig aan’Maar wat is rustig aan, en welke oefeningen zijn nou wel goed en welke niet? Je laat je natuurlijk niet kennen, want je ziet veel meer dames die de oefeningen doen, dus je gaat er gewoon voor alle 100% voor. ———————————————— Helaas is geen moeder(lijf) gelijk, dus kan je niet verwachten dat ik nu een schema uit mijn mouw schud en hier je die post. Er zijn veel dingen waar je op moet letten als je oefeningen gaat doen.In de les hou ik me vast aan deze 4 pijlers ( KAVA) :K: kijken :Als je de oefening doet, kijk mee in de spiegel. De techniek en je houding zijn heel belangrijk binnen een oefening. Klachten ontstaan doordat je de oefening niet goed uitvoert. Kijk ook naar je buik: ontstaat er een tuut/geul ( zie vorige blog over diastase) dan pas je de ademhaling en de oefening aan.A: ademhalen:Adem in als je loslaat, zet je ribben en je buik uit, laat je bekkenbodem los.
Adem uit als je kracht zet , zorg er voor dat je ribben zakken, en span je bekkenbodem en diepe dwarse buikspieren aan.V : voelen :Voel ik dat mijn ademhaling goed blijft lopen tijdens de ademhaling? Voel ik dat er geen druk op mijn bekkenbodem opbouw? Zie ik dat mijn buik niet gaat ‘tuuten/geulen’? A: aanpassen:Pas je oefening aan! Ga nooit door als bovenstaande niet lukt.
Maak de oefeningen lichter of neem bovenstaande stappen nogmaals goed door.
Opbouwen training en oefeningen na je bevalling 1.0Je bent net moeder, altijd lekker sportief geweest, en nu wil je na een aantal weken weer lekker starten. Geen pijntjes, geen urine verlies, en je voelt je weer helemaal het vrouwtje.Dus ga je natuurlijk weer van start. In september staan alle acties van de sportscholen weer vol aan, dus kan je ook nog eens met een flinke korting ergens beginnen. En natuurlijk vertel je er wel bij dat je 2 maanden geleden bevallen bent!Welk antwoord zal je vaak te horen krijgen: ‘kijk maar hoe het gaat, en begin maar rustig aan’Maar wat is rustig aan, en welke oefeningen zijn nou wel goed en welke niet? Je laat je natuurlijk niet kennen, want je ziet veel meer dames die de oefeningen doen, dus je gaat er gewoon voor alle 100% voor. ———————————————— Helaas is geen moeder(lijf) gelijk, dus kan je niet verwachten dat ik nu een schema uit mijn mouw schud en hier je die post. Er zijn veel dingen waar je op moet letten als je oefeningen gaat doen.In de les hou ik me vast aan deze 4 pijlers ( KAVA) :K: kijken :Als je de oefening doet, kijk mee in de spiegel. De techniek en je houding zijn heel belangrijk binnen een oefening. Klachten ontstaan doordat je de oefening niet goed uitvoert. Kijk ook naar je buik: ontstaat er een tuut/geul ( zie vorige blog over diastase) dan pas je de ademhaling en de oefening aan.A: ademhalen:Adem in als je loslaat, zet je ribben en je buik uit, laat je bekkenbodem los. Adem uit als je kracht zet , zorg er voor dat je ribben zakken, en span je bekkenbodem en diepe dwarse buikspieren aan.V : voelen :Voel ik dat mijn ademhaling goed blijft lopen tijdens de ademhaling? Voel ik dat er geen druk op mijn bekkenbodem opbouw? Zie ik dat mijn buik niet gaat ‘tuuten/geulen’? A: aanpassen:Pas je oefening aan! Ga nooit door als bovenstaande niet lukt. Maak de oefeningen lichter of neem bovenstaande stappen nogmaals goed door.