DRY NEEDLING

Hier een tekst

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim.

Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui. Etiam rhoncus. Maecenas tempus, tellus eget condimentum rhoncus, sem quam semper libero, sit amet adipiscing sem neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, luctus pulvinar, hendrerit id, lorem. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Nullam quis ante. Etiam sit amet orci eget eros faucibus tincidunt. Duis leo. Sed fringilla mauris sit amet nibh. Donec sodales sagittis magna. Sed consequat, leo eget bibendum sodales.

Maak direct een afspraak
Instagram has returned invalid data.

Dry needling

Bij acupunctuur worden vaak oppervlakkig meerdere naalden in het lichaam gezet, die daar enige tijd blijven zitten en invloed hebben op de ’energie’ in het lichaam. Dry needling gebruikt meestal één naald, waarmee kortdurend in de spier wordt geprikkeld. Dry needling werkt op specifieke punten zogenoemde: ‘triggerpoints’ en is geen ‘energie’ behandeling.

Dry needling therapie kan worden toegepast bij:
Stijve spieren en gewrichten, RSI- klachten, klachten van de nek,schouder, arm, (tennis) elleboog, onderarm en pols. Klachten van de lage rug, heup, bil- en beenspieren, krampen, uitstralende pijn patronen, hielspoor, etc.

Hoe kunnen triggerpoints ontstaan?

Acuut – bijv. door een verkeerde beweging of ongeluk.Chronisch: door een langdurig verkeerde houding. Langdurige overbelasting van bijv. arm, schouder en/of nek bij computergebruik (RSI, CANS). Overbelasting / blessures bij sporters. Beschadiging van weefsel zoals bij een meniscusletsel of een hernia. Langdurige afwezigheid van beweging, bijv. door gips. Psychologische factoren zoals stress en depressie. Voetafwijkingen of verschillen in beenlengte bijvoorbeeld na een botbreuk of operatie.
Wat is een ‘triggerpoint’? Een triggerpoint is een drukpijnlijke plek in een spier, die naast de lokale drukpijn, ook vaak pijn ‘op afstand’ veroorzaakt. De fysiotherapeut zoekt naar deze plaatsen, omdat ze vaak de hoofdoorzaak kunnen zijn van uw klachten.

Triggerpoints kunnen zich uiten in:

pijn/stijfheid lokaal in een spier; pijn ‘op afstand’ bewegingsbeperkingen in bijbehorende gewrichten verminderde kracht in de betrokken spier(en) pijn ontwijkend gedrag; je gaat ‘anders’ bewegen koude, warmte, rillingen, hoofdpijn, duizeligheid e.a.

Waar richt een behandeling zich op?

De behandeling is gericht op het uitschakelen van deze triggerpoints. Via het gericht aanprikken met een naaldje worden deze punten in de spier(en) ontspannen. Bij langdurige klachten zal de therapeut vaak meerdere spieren behandelen in uw arm of been, alsmede de spieren langs de wervelkolom.

Hoe voelt dry needling therapie aan?

Het inbrengen van het naaldje voelt u bijna niet. Als het juiste triggerpoint aangeprikt wordt, spant de spier zich even kort aan. Dat geeft een soort ‘kramp’ gevoel. Daarna ontspant de spier zich meestal direct en kunt u gemakkelijker bewegen. Vaak voelt het behandelde gedeelte wel wat vermoeid / stijf aan, maar dat is meestal van korte duur. U krijgt oefeningen en gerichte adviezen

Maak direct een afspraak
Instagram has returned invalid data.